Scoutingdump

Over ons

Deze website is een verzamelplaats voor Scoutinginformatie die verschillende mensen in de loop der tijd hebben verzameld. In plaats van dat dit op individuele harde schijven in Nederland staat, willen we deze hier aan Scoutinggroepen ter beschikking stellen. Je vind hier documenten en andere bestanden die je vrij ten behoeve van Scouting kan inzetten, zodat je niet altijd je eigen wiel hoeft uit te vinden en vrijwilligers tijd kunnen besparen.

Scoutingdump wil aanvullend zijn op de informatie die Scoutinggroepen, Regio’s, Scoutpedia en landelijke organisaties aanbieden. De informatie op deze site is niet aan beleid onderhevig en neemt alleen maar toe. Binnen Scoutingdump kan je zoeken op categorie, trefwoord (tag) of via de zoekfunctie. Graag ontvangen we aanvullingen van jou. We kunnen direct doorlinken naar een externe bron en plaatsen een zo nauwkeurig mogelijke bronvermelding en verwijzing naar de auteur(s).

Scoutingdump is een initiatief dat wordt gedragen door Scouting de Geuzen (Arnhem), Scouting Hanzeluiden (Kampen) en Scouting Lunteren. De site wordt ondersteund door Padvinderwinkel.nl (financieel) en ScoutNet (hosting) en is belangeloos ontwikkeld door studenten van de Hogeschool Windesheim te Zwolle. Met dank aan Scoutpedia voor het gebruik van verschillende iconen.

Meer informatie over het gebruiken en delen van de informatie op deze site kan je lezen in onze disclaimer.

Padvinderwinkel